Donderdag 29 juli 2010 18.30 uur

Dit zal waarschijnlijk wel het laatste verslag zijn vanuit Amerika. Morgen vliegen we weer terug naar huis. Dan hebben we er 4 weken op zitten. Onvoorstelbaar! Aan de ene kant hebben we inderdaad heel veel gezien en voelt het alsof we al heel lang van huis zijn. Maar aan de andere kant hebben we al zo veel gezien dat het lijkt alsof we al veel langer weg zijn. Helaas werd ik in Yosemite (op het einde van de vakantie) toch nog ziek. Er was iets verkeerd gevallen. Over de details zal ik niet uitwijden, maar het was niet best. Ik heb de laatste avond dan ook niet veel gegeten en de volgende ochtend het ontbijt overgeslagen. Maar ook deze keer nam ik weer met pijn in mijn hart afscheid van een mooie plek op deze aarde: de Evergreen Lodge net buiten Yosemite park. Echt een fantastische plek. Henk heeft echt mooie en leuke hotels uitgezocht voor deze vakantie en vooral de hotels waar we meer nachten verbleven waren geweldig. Nogmaals mijn complimenten!
Gisteren vertrokken we dan weer naar San Francisco. Het was weer een hele mooie rit. Onderweg stopten we nog bij een Wal-Mart. Ik wilde namelijk nog hot sticks kopen voor in het haar. Die zijn hier heel goedkoop. Helaas voor mij waren ze bij deze Wal-Mart uitverkocht. Dat was balen! Dus reden we maar weer verder. Het landschap was erg heuvelachtig en werd steeds groener. Utah en Arizona zijn heel ruig. Maar California is heel groen en heel 'lieflijk'. Het is echt een hele mooie staat. Uiteindelijk reden we San Francisco in. Het navigatiesysteem leidde ons over de Bay Bridge en dat was weer een hele aparte ervaring. Wat geweldig om over deze enorme brug te rijden! Wij reden bovenop en 1 verdieping naar beneden reed het verkeer naar de andere kant. Echt super om de baai van San Francisco op deze manier over te steken. Uiteraard konden we ook Alcatraz en de Golden Gate brug zien liggen. Supergaaf allemaal. Vervolgens kwamen we al bijna in het Financial District terecht waar ook ons hotel (the Omini Hotel) ligt. Het was nog maar een klein stukje rijden. Dat was ook het idee van Henk. Eerst naar het hotel rijden om in te checken en de koffers en tassen af te geven en daarna naar het vliegveld om de auto in te leveren. Dat was een geweldig idee. We konden voor de deur van het hotel even parkeren, inchecken en de spullen naar onze kamer laten brengen. Daarna gingen we meteen de auto inleveren op het vliegveld. Henk vond het erg leuk om  in de stad te rijden. Ik houd er niet zo van. Maar we kwamen op tijd bij de Car Rental Return aan om de auto in te leveren. Dat ging allemaal heel soepel en snel. Toen moesten we eerst met de lift en vervolgens nog met de monorail naar de Internationale Terminal. Dat was nog wel 10 minuten. Daar konden we bij de aankomsthal een taxi naar het centrum van San Francisco krijgen. We gingen naar Macy's. Deze keer hadden we een taxichauffeur met heel veel haast. Hij scheurde echt overal langs. En toen we in de file terecht kwamen vond hij dat helemaal niet leuk. We werden er dan ook een klein stukje van Macy's al 'uitgegooid'. Hahaha!!! Bij Macy's namen we een late lunch en gingen vervolgens nog even shoppen. Maar we vonden niet echt iets. Nog maar even naar de Gap-store. Ik wilde nog iets voor de pasgeboren tweeling van mijn manager kopen. En dat is nu gelukt. Saphira zag overal schattige meisjeskleren, maar aangezien Bianca de nieuwe aanwinst nog steeds in haar buik heeft, weten we nog niet wat het is en kunnen we dus nog niets kopen. Daar baalt vooral Saphira enorm van. Hahaha!!!
Vervolgens naar de Apple Store. Na lang nadenken heb ik besloten om de iPad te gaan kopen. Nog even spelen en dan naar boven om een hoesje op te zoeken. Uiteindelijk gevonden, dus op weg naar de kassa voor de iPad. Na 15 minuten in de rij te hebben gestaan, ben ik aan de beurt. Vol trots en verwachting zeg ik dat ik de iPad 64 Gb wil kopen. De meneer tegenover mij zegt met een grote glimlach dat hij die niet meer heeft. Ik geloof het gewoon niet. Achter de kassa staan nog stapels met iPads, maar dus niet die ik wil hebben. Alleen de 64 Gb met 3G is er nog en die kost veel meer en wil ik helemaal niet. BALEN!!! Doodchagrijnig roep ik Henk. Hij denkt nog dat het is gelukt, dus ik vertel hem mijn grote teleurstelling. Belachelijk toch dat ze zelfs in de Apple Store zelf geen voorraad meer hebben. Ik baal er echt van. Maar ik heb nu wel besloten om de iPad in Nederland te gaan kopen. Dan betaal ik maar wat meer, maar ik wil de iPad echt wel graag hebben. Het is zo´n geweldig apparaat! We liepen terug naar het hotel via Café de la Presse. Even een tafel bepsreken voor het diner. Toen naar Bob´s in het hotel voor een drankje en daarna lekker douchen en in bad. ´s Avonds weer heerlijk gegeten en daarna heerlijk geslapen. Om 6 uur vanochtend schrokken Henk en ik wakker. Van de wekker dachten we, maar het was mijn telefoon. Blijkbaar iemand die niet weet dat we in Amerika zijn. Niet opgenomen, maar uitgezet dus.
Uiteindelijk werden we pas om 9.15 uur wakker. Heerlijk! Rustig wassen en aankleden. Daarna met de taxi naar Pier 39. We gingen nog een keer ontbijten bij het Eagle Café. Wat een heerlijke ontbijtjes (nou ja, hele grote ontbijten) hebben ze daar. Daarna naar de grote winkel met sport-outfits. Hier hebben ze heel veel officiële outfits van honkbalteams, american footballteam, basketbalteams etc. Een geweldige winkel. We zagen een hele gave en stoere jas van de 49ers van San Francisco voor Henk. Afgeprijsd. Echt een gele gave jas. Hij wilde ook nog een petje en dat is ook gelukt. Toen nog even naar beneden naar de kindermaten. Voor Saphira hadden ze ook een hele gave en stoere jas van de 49ers met alle superbowls erop die ze hebben gewonnen. En Saphira wilde ook nog een cap. Het staat haar ook heel erg wijs. Daarna nog even naar de zeeleeuwen. Omdat we nu later waren dan de vorige keer was het een stuk drukker. Maar weer heel leuk om ze te zien. Het blijft gewoon heel erg grappig. Vervolgens gingen we op weg naar een station van de cable cars. We hadden in het hotel al dagpassen gekocht en wilden graag nog eens met de cable cars reizen door San Francisco. We moesten wachten, want er stond een kleine rij. Toen we mochten in stappen, gingen we lekker op het achterdek staan. Helaas mocht dat niet, want daar moest de conducteur staan. Dus maar binnen gaan zitten. Dat vond vooral Saphira erg jammer. Maar we moesten nog een keer wisselen van Cable Car om weer terug naar het hotel te komen. En daar konden we aan de zijkant staan. Dat was echt heel erg wijs! Veel leuker dan we van tevoren hadden gedacht. Dus toen we de jassen naar het hotel hadden teruggebracht, gingen we nog een keer met de Cable Car (die voor ons hotel stopt) helemaal naar het eindpunt van die route (er zijn er drie). En vervolgens (al hangend aan de buitenkant) weer terug naar Chinatown (2 blokken bij ons hotel vandaan). Daar stapten we uit. Chinatown hadden we de vorige keer al een beetje bekeken, maar we vonden het zo leuk dat we nog een keer terug wilden. Dus hebben we daar nog een tijd rondgelopen en nog wat dingen gekocht. Daarna ging Henk terug naar het hotel en Saphira en ik gingen naar de nagelsalon. Daar hadden we een afspraak gemaakt voor een manicure en een pedicure. Het was weer een hele aparte ervaring. Lekker verzorgd worden (handen en voeten tegelijk) en daarna nagellak op. Een heerlijk verwenuurtje en Saphira vond het ook helemaal geweldig! Daarna weer terug naar het hotel, waar we Henk aantroffen in de bar. Hij had inmiddels al ingecheckt voor morgen. Vanavond nog één keer dineren in Café de la Presse. Morgenochten gaan Saphira en ik samen ontbijten bij Starbucks. Dat wil ze graag. Henk vindt dat helemaal niet leuk, dus we gaan samen en dan nemen we wel wat voor hem mee als we weer terug gaan naar het hotel. We zijn het er allemaal over eens dat San Francisco een geweldige stad is waar we graag nog een keer terugkomen. Het is een hele mooie en ook vriendelijke stad en we hebben er wel veel van gezien,  maar er is nog veel meer te zien en te doen. Zelfs alleen door een wijk in de stad lopen is hier al leuk.

Ik moet zeggen dat ik al deze verslagen steeds aan één stuk door heb ingetypt en ze verder niet meer heb gelezen. Het kwam allemaal recht uit mijn hart en uit mijn geheugen. Ik ben eigenlijk ook wel weer heel benieuwd om het allemaal terug te lezen, want ik ben volgens mij alweer heel veel dingen vergeten. De foto's zal ik thuis verder bijwerken, want ik denk niet dat ik daar nu nog aan toekom. Tenzij ik vannacht niet kan slapen, maar dat verwacht ik niet. De bedden liggen hier heerlijk. Ik zie jullie allemaal dus weer in Nederland. En daar ben ik ook wel weer blij om. Het was heel erg leuk en mooi en we hebben veel beleefd, maar het is ook wel weer goed zo. Nu weer terug naar huis, weer even wennen aan het normale leven (maar dat zal wel snel genoeg gaan) en dan gewoon weer verder gaan. En ook daar zijn genoeg dingen te beleven. Saphira gaat al naar groep 7. Nog maar 2 jaar (als alles goed gaat) en dan gaat ze al naar de middelbare school. Maar laten we daar nog allemaal niet aan denken. We hebben genoten van deze vakantie. En we zien alweer uit naar de volgende. Maar het is ook goed om weer naar huis te gaan.